راهنمای قفل رمز مکانیکی

[mr_rating_result]

راهنمای قفل رمز مکانیکی

 

1_در قسمت بالاي مدرج علامت   |  مستقيم براي باز کردن قفل رمز مورد استفاده قرار ميگيرد.

در قسمت چپ قفل رمزدارعلامت  / اوريب براي ايجاد رمز مورد استفاده قرار ميگيرد.

قفلهاي رمز بسيار حساس هستند بنابراين ميبايست در هنگام تعويض رمز نهايت دقت صورت بگيرد

تا اينکه شماره مورد نظر شما دقيقا روي خط اريب/ قرار بگیرد و چنانچه شماره مورد نظر شما از روی خط اوریب گذشت ميبايست کليه عمليات را از ابتدا اغاز کنید.

طريقه ي باز کردن قفل بر اساس رمز تعبيه شده در کارخانهقفل رمز فایل کشو دار

کليه اين قفلها پس از بازديد نهايي روي شماره 50 تعبيه ميشوند.براي بازکردن صفحه ي مدرج را از هر نقطه که مبدا قرار ميدهيد چهار دور کامل به طرف چپ بچرخانيد و وقتي شماره 50 با علامت  | مستقيم  در یک راستا قرار گرفت ايستاده و سپس آهسته به طرف راست بچرخانيد تا صفحه ي مدرج محکم شده بايستد.در اين هنگام قفل باز شده است.

تنظيم رمز جديد يک شماره اي

ابتدا در کشو را مطابق دستور بالا باز نموده و بيرون بکشيد. سپس صفحه ي مدرج را چهار دوربه طرف چپ بچرخانيد تا اينکه شماره 50 روي علامت / اريب سمت چپ قرار بگيرد(در دور چهارم) و بعد بدون اينکه صفحه ي مدرج تکان بخورد کليد تغيير رمز را از پشت قفل داخل جاي کليد قرار دهيد(

) بطوري که شاخه کليد کاملا داخل قفل شده و کليد بطور قطعي بايستد.

سپس کليد را از1/4 دور بطرف چپ بچرخانيد تا کليد کمي آزاد شود(شکل 4) در اين هنگام شماره 50 از روي قفل پاک شده و قفل آماده ي پذيرش رمز جديد است.

براي تنظيم رمز يک شماره اي چهار دور صفحه ي مدرج را به سمت چپ بچرخانيد تا وقتي که شماره مورد نظر شما با علامت / در يک خط قرار بگيرد و بدون اينکه صفحه ي مندرج تکان بخورد  کليد رمز را از 1/4 دوردر جهت بچرخانيد و کليد را بيرون بياوريد بدين ترتيب رمز مورد نظر روي قفل تنظيم شده است.

تنظيم رمز سه شماره اي

براي ايمني هرچه بيشتر قفلهاي رمز را ميتوان بر روي 3 شماره متوالي نيز تنظيم کرد کافي است سه شماره  بطوردلخواه انتخاب نموده و قفل را بر اساس دستورات زير تنظيم نماييد. در انتخاب اعداد توصيه ميشود که صفر تا بيست را در اولين شماره رمز انتخاب نکنيد مانند(12_38_42)

اين رمز مورد تاييد نيست و ضمنا براي اطمينان بيشتر سعي کنيد از شماره هاي صفر تا پنج استفاده نکنيد و تجربه نشان ميدهد که انتخاب سه شماره اي مورد نظر بطور مخلوط باشد(54-38-27)

براي نمونه شماره هاي (42_75_15) را تنظيم کنيد

ابتدا کليد تغيير رمز را در جاي خود قرار ميدهيد (مطابق راهنماي شماره 3)

1_صفحه ي مدرج را چهاردور بطرف چپ بچرخانيد و زمانيکه شماره 42 با علامت / سمت چپ در يک خط قرار گرفت توقف نمونده

2.سپس سه دور صفحه مدرج را بطرف راست بچرخانيد و زمانيکه شماره ي 75 با علامت / در سمت چپ در يک  راستا قرار گرفت توقف نماييد (توضيح اينکه در اين نوع تنظيم رمز هربار که شماره مورد نظر شما از خط اريب بگذرد / يک دور محسوب ميشودمجددا دو دور.صفحه مدرج به طرف چپ بچرخانید تا شماره 15 با علامت / سمت چپ در یک خط قرار گرفت توقف نمایید(توضیح اینکه در این نوع تنظیم رمز هر بار که شماره مورد نظر شما از خط اریب بگذرد یک دور محسوب میشود.

3.مجددا دو دور صفحه مدرج را بطرف چپ بچرخانيد تا شماره 15 با علامت / سمت چپ در يک خط قرار بگيرد و زمانيکه صفحه مدرج در چنين حالتي قرار گرفت بدون اينکه صفحه مدرج تکان بخورد کليد تغيير رمز را در جهت چپ بچرخانيد.(يعني به حالت اول) و بيرون بياوريد. اکنون رمز جديد تعبيه شده است.

بازکردن قفل رمز 3 شماره اي

1.صفحه ي مدرج را 4 دور به سمت چپ بچرخانيد و روي شماره ي 42 بايستيد.

2.صفحه ي مدرج را 3 دور به سمت راست بچرخانيد و روي شماره 72 بايستید.

3.صفحه ي مدرج را 2 دور به سمت چپ بچرخانيد و روي شماره 15 بايستد.

4.صفحه ي مدرج را آهسته به سمت راست بچرخانيد تا محکم شود و بايستد و حالا درب کشو را به طرف بيرون بکشيد باز است.

قفل کردن

در کشو را کاملا بسته سپس صفحه ي مدرج را حداقل 4 دور به سمت چپ بچرخانيد تا اعداد مخلوط شوند.

تغيير رمز جديد 3 شماره اي و تنظیم رمز جدید

ابتدا رمز جديد را انتخاب نموده و در کشو را کاملا بازکنيد. سپس کليه اعمال بالا که براي باز کردن قفل با علامت | وسط انجام ميداديد با علامت سمت چپ اوريب/) انجام دهيد جز حرکت چهارم و کليد تغيير رمز را از پشت به قفل داخل جا کليدي قرار دهيد و 1/4 دور بطرف چپ بچرخانيد تا کليد کمي ازاد شود(مطابق شکل 4 ). در اين هنگام قفل اماده پذيرش رمز جديد است.

توصيه هاي ايمني

بعد از هر تغيير رمز قبل از ينکه درب کشو را ببنديد حداقل دوبار شماره رمز جديد را امتحان نماييد چنانچه اشتباهي در تغيير رمز رخ داده باشد قبل از بسته شدن در توسط متخصص کارخانه اصلاح گردد. در ضمن توصيه ميشود بلافاصله بعد از خريد فايل رمز ان را(50) پاک نموده و رمز جديد جايگزين نماييد.

توجه:چون قفل ها بصورت چپ گرد و راست گرد ميباشد چنانچه علامت اريب/ در سمت راست قفل قرار داشته باشد کليه عمليات قيد شده از سمت راست آغاز ميگردد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *